Suya her eğildiğimde Solucanın suyun içinde oltanın ucunda kıvrandığını görüyordum, ama balıklar ne hikmetse ve dans eden solucanı fark etmiyordu...
Oyuncuların en zayıf noktası alkış seslerini ışıkların parlaklığıyla cilalaması dır. Yıllarca emek verdiği sahneyi yükselme aracı olarak görenler şan ve şöhrete yüreklerini heba ederler.
Kader hiç ummadığımız anda bilmediğiniz bir yol çizebilir.
Çünkü kaderin üzerinde de bir kader var.
Kaderin Sahibi yılmayan pes etmeyen hak dostlarına o yolun bir adım sonunda inanılmaz bir mükâfat verecektir.
Kalabalıklar arasına karışmış olan ve Ruhsal dengesinin bozuk olduğunu kabul etmeyen insanlar yaşamlarının değişimlerini anlamadan ömürlerini tüketirler.
Rabbim o yıkıcı günlerin yıkıntıları arasında ayakta kalmaya çalışan çocuklarımızın molozlar arasına sıkışan yalnızlıklarını ve acılarını yavrularımıza bir daha asla yaşatmasın…
Ramazan ayında kıssalardan çıkarılan konularla oyunlaştırılan kısa kukla bölümleri.
(2010-2011 sezonu sergilendi) Oyun içinde oyun olgusuyla kurgulanan oyunda, gerçek dünya ile inanmak istedikleri dünya arasında kalan bir oyun.
Gece yarısı uykumun arasında buldum! diyerek sevinçle uyanmış ve yanı başımda bulunan çift dikişli karalama defterime hemen icadımı çizivermiş tim…
Her kulaçta o koca, koca dalgaları aşmak zor ötesidir. Zoru başarmak isteyenler limonun ağacındaki olgunlaşma sürecine bakıp sahnenin adabına uymaları gerekir.
Tek perdelik hayat sahnesinde, her köşe başında Ar duygusunu kara dönüştüren insan kılığındaki sürüngenlerin şerrinden Rabbım bizleri korusun...
Milletin efendisi toprağını unuttu,
Milletin efendisi Ardıç kuşu gibi yaşıyor, ama yüreğini hormonlaştırıyor, özden kopuyor, sahte tebessümleri semiriyor, maskelerin gölgesinde hayat damarından kopuk ürüyor, büyüyor...
Kukla oynatabilmek için sadece tiyatro penceresinden bakmak yetmiyor.
Bu sanat dalına meraklıysan işin çok zor. Kukla Kuklacıyı sahiplenmesi gerekir ve bunun içinde kuklacının yetenek fabrikasında ömür tüketen bir emektar olmalıdır...
Ülkemizin birliğine nifak sokmaya çalışanlar, hedeflerine odaklananların alın terinden beslendiklerini unutmadan hedefimizi odaklanmalıyız...
Çocuklarımız için ülkemizin birliği için hedeflerimizden şaşmadan ilerlemeliyiz...
Unutma; Yarın, geri kalan öm
Atalarımız bugünleri bilerek ne güzel söylemiş;
''Alçak kimsenin kursağı doyunca bin türlü kötülüğe kalkışır.''
Sahte aşklarla farkına varmadan yıllarca çelik çomak gibi oynayan sanatçı müsveddesi kardeşinizden aşka dair kelam...
Yangında tek kaldığınızı görünce mi aklınız başınıza geldi…
Aşkın gözü sen fark edinceye kadar kör değildi, sen yalnız kalınca mı körlüğü fark ettin? Aşk sevenin, sevdiğinde kusur görmediği için doğuştan kördür...
Ruhumuzun derinliğinde mecburi istikamete inebilmenin en güzel şekli kapalı olan gözlerimizin sessizliğinde gönül gözümüzün karanlığında aşka pervane kanatlarımızdır…
Seven sevgisini ispat eder. Sevgiyi ispat etmenin en bariz yolu sevgiliye karşı duyulan ilgi ve alakadır. İnsan mahbubunu sevdiğini ona ne kadar vakit ayırdığı ile ispat eder...
Gelenekli sahne sanatlarımız için çok daha fazla mücadele etme hakkını kazandım.
Pişkin suratlarındaki karanlık çukurların bakar körlüğünde seni sorgusuz sualsiz,
Çağdışı diyerek suçlu ilan edecekler ve çağdaşlık zindanlarının kör kuyularına mahkum edecekler…
(2011-2012 sezonu)
İpli kukla tekniğiyle sergilenene interaktif kukla oyunu
Çözüm sürecinin ilk gününden beri arkasında olan bendeniz son yaşanan barış safsatasını görünce PES demekten kendimi alamıyorum.
Politikacılar dünyanın her yerinde aynıdır,
Nehir olmayan bir yere köprü yapacaklarına söz verirler.''
Nikita Khrushchev
Gelin beni Aydın olup olmamamla değilde, mesleğimi layıkıyla yapıp yapmamamla ölçü tutun…Gelin şu sanatçı payesini halktan ayırmayın… Benim için o zaman her şey çok daha güzel olacak…
Kaleme alırken eğlendiğim ve sahneye koyarken içimdeki çocuğun ortaya çıkmasını sağlayan eğlenceli bir çocuk oyunu.
Sabahçı kahvelerinde pinekleyen o mahur bakışların,
Son nağmelerine sürüklüyorum.
Bu haykırışları hakkı teslim etmek adına, İbreti alemin hayrına cesurca haykırmalıyız ki sevgisizlikten kuruyan yüreklerin tamah ettiği maddi çeşmeden uzaklaşıp maneviyat pınarından kana,kana su içsinler...
Biz oyuncular; hatırladıkça muhteşem hazinelerle dolu olan anı deposunun anahtarının düşüncelerimizde saklı olduğunu biliriz.
Vaktin hesabıyla plan yapanlara bir çift sözüm olacak; ‘’Ne kadar plan yaparsanız yapın, plandaki olan değil nasipte olan gelir başımıza.’’
Vaktin hesabıyla plan yapanlara bir çift sözüm olacak; ‘’Ne kadar plan yaparsanız yapın, plandaki olan değil nasipte olan gelir başımıza.’’
(1996 ve 2015 tarihleri arasında sergilendi)Sahneye koyduğumun 19. senesinde 600 küsur kez rol aldığım üstadın muhteşem oyunu...
O yol yolcusuna,
Sadakat renginin şulesinde raks eden pervane olmayı göze aldırır..
Anadolu’da turne tiyatrosunda geçen yaşamım, oradan, oraya göçebe kuşlar misali geçti...Her çeşit iklimde değişik renkte çiçekler tanıdım..Onlar bana kokularını verdiler, ve ben o kokularla büyüdüm...
Geriye dönüp bakınca nereden nereye gelmişim çok iyi görüyorum...
Dünün baldırı çıplak sanatçı müsveddesi meğerse bugün yüzlerce oyuna imza atan bir yönetmen ve oyuncu oluvermiş.
Eşyaya teslim olmayan bir ahlak yapısıyla tüm dünyaya örnek olan ahilerin hikayesidir..
İBRÂHÎM suresi 42. ayet-i kerime mealinde Rabbimiz şöyle buyurur.
(Resûlüm!) Sakın, Allah'ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma!
Ancak, Allah onları (cezalandırmayı), korkudan
gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor.
Keşif org.şirketi ve Kuka Kukla karagöz derneğinin bünyesinde başlatılan ''Caillou hayal dünyası'' adlı projede dev kayvan maskotları
Bana sevgiyi bağışlayanın sevgisini hissettiğimde karanlık dehlizlerim aydınlanmaya başladı... Birilerin beklerken beklendiğimi hissettiren en büyük aşkımı fark ettim...
Aziz Mahmud Hüdayi Üftade hazretlerine öğrenci olmak ister. Üftade’nin yanına gittiğinde Üftade ona şöyle der:” Sen mal mülk sahibisin, burası ise yokluk kapısıdır.
Meddah: Huzuru hazirun, cemiyeti irfan, lâindir, münafıktır, dinsizdir, kâfirdir şeytan, şeytanın lâinliğine münafıklığına, dinsizliğine, Rahmanın Birliğine Eyvallah.
Hak dostum hak diyerek bir başlayalım söze; ‘’Aklı olan anlar bunu, bu dünya bir misaf
Meddah Hikayelerimizin arasına dahil etmekten onur duyduğum güzel bir hikaye.
Aziz Mahmud Hüdayi Üftade hazretlerine öğrenci olmak ister. Üftade’nin yanına gittiğinde Üftade ona şöyle der:” Sen mal mülk sahibisin, burası ise yokluk kapısıdır.
Kelimelerin ardındaki cümle avcısı!
Gönül kafesinde bülbül beslemiyorsan,
Beni anlamak için mücadele etme,
''Ne hazin bir çağda yaşıyoruz ki , İnsanların ön yargılarını yok etmek, atomu parçalamaktan daha zor hale geldi.''
İnsanlara bahşedilen her yetenek Allah'ın bir ikramıdır...
Her ne mesleği icra edersek edelim her işin başında ve sonunda ben yaptım ben yarattım diyerek Rabbımıza şükürde kusur etmeyelim…
(2006 - 2007 sezonu) Lyle Kessler'in kaleme aldığı dramatik eserde Amerikalıların janjanlı zekâ düzeyini komik şekilde "ti"ye alırken, oyunun kurgusu içinde iki yetim kardeşin bir gece hayatlarına giren bir adamla değişen hayatlarını dramatik şekilde ele
(2011-2012 sezonu) Ünlü Amerikalı vodvil yazarı Margaret Mayo tarafından yazılan “Çocuğum”, evlilik ilişkisi. ve kıskançlık üzerine yazılmış en iyi komedilerden biri...
Bu mahalle benim için yaşayan nefes alan bir çocuktu ve benimle her köşe başında saklambaç oynardı...
Sanat ödülü, “Anadolu’daki kadim Türk geleneğinin en önemli kültür-sanat mirasları arasında yer alan Meddahlığı, çağdaş yorumlarla yaşatan sanat yaklaşımı ve kültürel değerlerimizi yeni nesillere aktaran temsil performansları hasebiyle” Mehmet Tahir İkile
ASBÜ Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde verilecek eğitimlerde Programa % 70 devam koşulunu sağlayan katılımcılara imzalı resmi katılım belgesi verilir.
Ey kibir tellalı nifak tohumları!
Sanma ki silahsızım,
(2009-2011 sezonu)Cezaevinden kaçmış bir grup mahkumun rehin aldıkları bir kızla birlikte sıkıştırıldıkları bir depodaki gerilim dolu saatlerini anlatır
Göründüğü gibi bir insan hayatında duyuların ve duyguların yaşanmadığı bir yaşam biçiminin yokluğu asla düşünülemez. O zaman sahnedeki rolü canlandıran kişi sahici olan duygularını gerçekten hissedip karakterinin hakkını duyularından ve duygularından yayı
Sahnedeki karakterin aldığı her nefesi kendi nefesimizde soluyarak hissetmek zorundayız. Sahne karakterimizin at koşturduğu mekan, hayal dünyamızın kullanılabilir esnekliğiyle ortaya çıkar.
Başkent Tiyatrosu 20 yıldır sahne alan BİR ARAM YARATMAK 17 Kasım 2018 tarihinde seyircisiyle buluşuyor.
Şimdi dur ve düşün;
Tuttuğumuz oruçlardan payımıza düşenin sadece açlık olmadığını anla....
Orucun işaret ettiği manaları kavrayabilmemiz için nefsimizi bir ay boyunca tokat manyağı yaptık...
Yüreğim ne zaman daralsa, sevdayla başım ne zaman derde düşse Eminönü'nden kalkan bu geminin güvertesine çıkarım ve İstanbul’uma göz kırparım, O da her zamanki çapkın edasıyla gülümseyiverir…